06:33 | پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قیمت مسکن

مالیات بر خانه های خالی؛ گرانی به همراه دارد!
نماد برتر - یک کارشناس بازار مسکن معتقد است که جریمه‌های مالیاتی برای واحدهای خالی از سکنه ممکن است در کوتاه مدت منجر به عرضه این واحدها و کنترل نسبی قیمتها شود اما در بلندمدت تاثیر منفی بر حوزه ساخت و ساز دارد و به رشد قیمتها منجر خواهد شد.
بلاتکلیفی در شاخص بورس‌های جهانی
نماد برتر - شاخص های بورسی مهم جهان عملکرد مختلفی از خود نشان دادند.
پول بورس به مَسکن نمی رود!
نماد برتر - رکود بخش مسکن در سال آینده ادامه می یابد اما با این تفاوت که به دلیل اثرگذاری تورم مصالح ساختمانی بر واحدهای جدید، این بازار دچار رکود تورمی خواهد شد.
گرانی مسکن؛ حباب است!
نماد برتر - یک کارشناس بازار مسکن معتقد است که اگر هزینه های زمین، ساخت و حتی سود متعارف را از قیمتهای فروش مسکن بیرون بیاوریم نرخهای فعلی در مناطق مختلف تهران دست کم بین ۱۵ تا ۲۰ درصد حباب دارد که به جیب سوداگران می رود.
آینده بازارهای سرمایه، ارز و مسکن چه می‌شود؟
نماد برتر- یک تحلیلگر اقتصادی ضمن تحلیل بازارهای طلا، بورس، مسکن در آینده درباره وضعیت بازار ارز در روزهای آتی گفت که دولت در حال حاضر وضعیت ارزی مناسبی دارد و بازار ارز را کنترل می‌کند.
پیش بینی افزایش۳۰ درصدی عرضه خانه با قانون جدید مالیات / مصالح ارزان شد !
نماد برتر- عضو کمیسیون عمران مجلس با ادعای اینکه قیمت مصالح کاهش یافته پیش بینی کرد با اجرای قانون جدید مالیات بر خانه‌های خالی، عرضه واحدهای مسکونی با رشد ۳۰ درصدی همراه باشد.
افزایش قیمت مسکن در اروپا
نماد برتر- در یک سال منتهی به سپتامبر، قیمت مسکن در کشورهای اروپایی به طور متوسط حدود پنج درصد افزایش داشته است.
رکود در بازار مَسکن تا چه زمانی ادامه دارد؟
نماد برتر - تقریبا دو ماه است که بازار مسکن به ثبات قیمت و رکود معاملات رسیده و بررسی های غیررسمی نشان می دهد نرخ افت ماهانه در تهران از ۱.۱ درصد که در آذرماه رخ داد به ۳.۵ درصد در دی ماه رسیده و در این شرایط، خریداران در انتظار افت بیشتر قیمتها هستند.
بورس بالاتر از مسکن و سکه قرار گرفت
نماد برتر- بین سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۸ در بین چهار بازار بورس، مسکن، سکه و ارز، بالاترین بازدهی سالیانه به میزان ۵۱ درصد به بازار سرمایه تعلق داشته است.
نمایندگان از دلایل وزیر صنعت در گرانی قیمت فولاد و سیمان قانع نشدند
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اظهارات وزیر صنعت درباره دلایل گرانی قیمت سیمان و فولاد و فشار افراد ذینفع گفت: اعضا از توضیحات وی قانع نشدند.
پیش‌بینی روند تورم در سال‌جاری
نماد برتر- با توجه به اینکه بانک مرکزی کاهش تورم در بازارها را مطرح کرده است، یک تحلیلگر اقتصادی ضمن تایید کاهش انتظارت تورمی، معتقد است که تا پایان سال جاری روند کاهشی تورم در بازارهای مختلف اقتصادی ادامه خواهد داشت.
این چه حبابی است که ۵۰ سال نترکیده؟!
نماد برتر- یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه سالیانه ۴ تا ۵ درصد به حاشیه نشینی در تهران افزوده می شود گفت: ۵۰ سال است همواره از حباب مسکن صحبت می شود اما هرگز تخلیه نشده است.
اثر منفی افزایش قیمت ۲۵۰ درصدی مازوت و قطعی گاز شرکت های سیمان
نماد برتر- مدیرعامل سرمایه‌گذاری سیمان تامین با اشاره به افزایش قیمت بیش از ۲۵۰ درصدی مازوت و قطعی گاز برخی کارخانه ها ، فروش کمتر از ۴۵۰ هزار تومانی هر تن سیمان را غیر قابل توجیه اقتصادی دانست .
پیش بینی بازار مسکن در آینده نزدیک و دور
نماد برتر- یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه روند کاهشی قیمتها ابتدا به شکل افت معاملات بروز می کند که هم اکنون شاهد آن هستیم گفت: در کوتاه مدت قیمت مسکن کاهش می یابد اما سایه تورم ساختاری ناشی از سیاستهای غلط پولی و مالی همچنان در میان مدت و بلندمدت اقتصاد کشور را تهدید می کند؛ حتی می بینیم در لایحه بودجه ۱۴۰۰ قبل از اینکه درآمدهای نفتی بالا برد برای هزینه کردن آن برنامه ریزی می کنند که ادامه این رویکرد در قیمت کالاها از جمله مسکن منعکس خواهد شد.
پیش خرید متری مسکن در بورس کالا بدون ریسک نکول و انتشار اوراق جدید
نماد برتر- مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالا از انتشار اوراق سلف استاندارد مسکن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این طرح در مرحله تدوین مقررات قرار دارد و ریسک نکول سازنده را نیز حل کرده است.